Opony motocyklowe BMW K 1300R

1 Demontaż kół z motocykla

2 Zdjęcie opon na demontażownicy

3 Odczepienie ciężarków

4 Oczyszczenie i odtłuszczenie felg

5 Założenie nowych opon

6 Napompowanie opon azotem

7 Wyważenie na wyważarce dynamicznej, (Wyważenie grawitacyjne opon) + doklejenie do felgi ciężarków o optymalnej wadze

8 Montaż kół w motocyklu

Bródno, Gocław, Marki, Praga Południe, Rembertów, Targówek, Wołomin, Wawer, Ząbki, Zielonka

Wprowadzenie do BMW K 1300R

W latach 2008-2015 BMW stworzyło K1300R, naked bike, który zastąpił K1200R jako flagowy motocykl miejski firmy. Silnik o mocy 173 KM (129 kW) i momencie obrotowym 140 N⋅m (100 lbf⋅ft) generowanym przez rzędowy silnik czterocylindrowy o pojemności 1 293 cm3 (78,9 cu in) został zmodyfikowany przez brytyjską firmę Ricardo plc. Wyposażono go w przepustnicę wydechu zwiększającą moment obrotowy i poprawiającą dźwięk wydechu. Co więcej, K1300R ma opcjonalną elektroniczną regulację zawieszenia BMW ESA-II, a także konwencjonalny przełącznik kierunkowskazów zamiast zwykłej konfiguracji trzech przycisków. Ten muscle bike ma krótkie przełożenia i szeroki zakres oddawania mocy, dzięki czemu jest w stanie szybko przyspieszać. Bike Magazine w Wielkiej Brytanii przetestował ten motocykl i stwierdził, że jego czas 0-100 km/h (0-62 mph) wynoszący 2,81 sekundy uczynił go najszybciej przyspieszającym motocyklem typu naked, wyprzedzając Suzuki B-King o jedną dziesiątą sekundy. Pomimo sukcesu, K1300R nigdy nie został udostępniony w Stanach Zjednoczonych, choć był sprzedawany w Kanadzie.

Bródno, Gocław, Marki, Praga Południe, Rembertów, Targówek, Wołomin, Wawer, Ząbki, Zielonka